Çevre ve Şehircilik Bakanlığına Açık Mektup (“OTOPARK YÖNETMELİĞİ”’nin “Genel Esaslar” )
Çevre ve Şehircilik
Bakanlığına Açık Mektup
(Bölge Gazetesi, 05
Mart 2016, Salı Günlü Yazım)
Çevre
ve Şehircilik Bakanlığı kendi bünyesi ile birlikte, bağlı birim ve kurumları da
geliştirerek değiştirmeye devam ediyor.
Ancak
ne var ki bazı belediyeler değil değişim ve gelişime ayak uydurmayı, günün
şartlarına ve ihtiyaçlarıma göre inşaatlardaki zorunlu ihtiyaçların
yapılmasının önünü kapatıyor.
Hafta
sonu iş icabı gittiğim Hatay Merkez (Antakya) ilçesinde eski belde, yeni Ekinciler
mahallesi pıtrak biter gibi inşaatlara gark olmuş.
Belediye,
inşaatalar arasında yol (parke) yaparken altyapının yeterli olup olmadığını
dahi kontrol etmeden çalışmalarını hızlandırmış. Bir kısmını yapmışken,
kanalizasyon patlaması yaşıyor. Görüyor ki altyapı adına bir şey yok. 10 -15
katlı veya 35-40 daireli bir apartmanı idare edecek borularla iş götürülmeye
çalışılmış. Yanlıştan, yaşanan kaza neticesi dönülmüş ve gerekli çalışmalar
yeniden başlatılmış.
Bitti
mi? Hayır! Asıl problem de bundan sonra, aslında temelden başlıyor. …
Ketin ve Sakinlerinin Otoparka
İhtiyacı Yok! (mu?)
Yukarıda
da bahsettiğimiz gibi, yeni mahalle olan, gelişen Ekinciler mahallesinde
yapılan ve yapılmakta olan hemen hiçbir apartmanın, inşaatın otoparkı ve
otopark projesi yok.
Bazıları,
‘büyükşehir yasasına geçilmeden önce, Belde Belediyesinin vermiş olduğu
ruhsatlar da otopark projesi yoktu. O nedenle bu inşaatlarda otopark mevcut
değil. Yeni yapılan inşaatlarda eski belde belediyesinden alınmış projeler,
ruhsatlar/izinlerle yapılmaya devam ediliyor’ dese de, kocaman bir kandırmacadan
başka bir şey değil. (Eskinin hükmü her yönden mürur u zamana uğramış
olmaktadır.)
Eski
(en eskisi 5-6 yıl olsun) inşaatlardaki projeler, kapanan belde belediyesince
verilmiş olsa dahi, inşaatlarda otopark zorunluluğu 20 yıldan fazla zamandır vardır.
…
Resmi Gazete’nin 01.07.1993 Tarihli ve 21624 Sayılı
nüshasında yayınlanan “OTOPARK YÖNETMELİĞİ”’nin “Genel Esaslar” başlığı altında;
‘Madde 4- Otoparkla
ilgili genel esaslar aşağıda açıklanmıştır.
a) Binayı kullananların otopark ihtiyacının bina
içinde veya parselinde karşılanması esastır.
b) Binaların, imar planı ve mevzuat hükümlerine
göre belirlenen ön ve yan bahçe mesafeleri, otopark olarak kullanılamaz.
c) Binanın ihtiyacı olan miktardaki otopark
alanları, Kat Mülkiyeti Kanununda belirtilen ortak alanlardan olup, bu hali ile
yönetilir.
d) Binek otoları için birim park alanı en az 20
m2 dir. Bu alan kamyon ve otobüsler için manevra alanı hariç olmak üzere enaz
50 m2 üzerinden hesaplanır.
e) İmar planları hazırlanırken parselinde
otopark tesisi mümkün olmayan yerlerde otopark ihtiyacının karşılanması
amacıyla bölge ve genel otopark yerleri belirlenir.’ … diyen âmir hüküm
bulunmaktadır. …
Bu durumda o gün de, bu günde yapılan inşaatlara
verilen ve verilmekte olan ruhsat ve projelerde, imzaları bulunan, fenni mes’ulden,
başkana, denetim firmasına kadar herkes sorumlu ve suçlu değil midir?
İnşaatlardan/işyerlerinden/apartmanlardan yer alanlar,
kiralayanalar araçlarını ne yazık ki 7-8 metrelik yollara park etmektedirler.
Yol ulaşım için değil, zorunluluktan, sorumluların sorumsuzluklarından
kaynaklanan, binalarda park alanı olmamasından dolayı araç park alanları olarak
kullanılmaktadır.
Bu günden itibaren gerekli inceleme ve denetimler
yapılmaz ve önlemler alınıp, imkân var iken otopark için düzenlemeler yapılmaz ise
aynı sorumluluklar sizin bakanlığınızın da üstünde kalacaktır.
Anlayana:
“Sükûtun da bir sesi vardır; onu duyacak yürek lâzım!”
Şems
Yorumlar
Yorum Gönder