Çevre ve Şehircilik Bakanlığına Açık Mektup (“OTOPARK YÖNETMELİĞİ”’nin “Genel Esaslar” )

 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığına Açık Mektup

 (Bölge Gazetesi, 05 Mart 2016, Salı Günlü Yazım)

 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kendi bünyesi ile birlikte, bağlı birim ve kurumları da geliştirerek değiştirmeye devam ediyor.

Ancak ne var ki bazı belediyeler değil değişim ve gelişime ayak uydurmayı, günün şartlarına ve ihtiyaçlarıma göre inşaatlardaki zorunlu ihtiyaçların yapılmasının önünü kapatıyor.

Hafta sonu iş icabı gittiğim Hatay Merkez (Antakya) ilçesinde eski belde, yeni Ekinciler mahallesi pıtrak biter gibi inşaatlara gark olmuş.

Belediye, inşaatalar arasında yol (parke) yaparken altyapının yeterli olup olmadığını dahi kontrol etmeden çalışmalarını hızlandırmış. Bir kısmını yapmışken, kanalizasyon patlaması yaşıyor. Görüyor ki altyapı adına bir şey yok. 10 -15 katlı veya 35-40 daireli bir apartmanı idare edecek borularla iş götürülmeye çalışılmış. Yanlıştan, yaşanan kaza neticesi dönülmüş ve gerekli çalışmalar yeniden başlatılmış.

Bitti mi? Hayır! Asıl problem de bundan sonra, aslında temelden başlıyor. …

 

Ketin ve Sakinlerinin Otoparka İhtiyacı Yok! (mu?)

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, yeni mahalle olan, gelişen Ekinciler mahallesinde yapılan ve yapılmakta olan hemen hiçbir apartmanın, inşaatın otoparkı ve otopark projesi yok.

Bazıları, ‘büyükşehir yasasına geçilmeden önce, Belde Belediyesinin vermiş olduğu ruhsatlar da otopark projesi yoktu. O nedenle bu inşaatlarda otopark mevcut değil. Yeni yapılan inşaatlarda eski belde belediyesinden alınmış projeler, ruhsatlar/izinlerle yapılmaya devam ediliyor’ dese de, kocaman bir kandırmacadan başka bir şey değil. (Eskinin hükmü her yönden mürur u zamana uğramış olmaktadır.)

Eski (en eskisi 5-6 yıl olsun) inşaatlardaki projeler, kapanan belde belediyesince verilmiş olsa dahi, inşaatlarda otopark zorunluluğu 20 yıldan fazla zamandır vardır. …

Resmi Gazete’nin 01.07.1993 Tarihli ve 21624 Sayılı nüshasında yayınlanan “OTOPARK YÖNETMELİĞİ”’nin “Genel Esaslar” başlığı altında;

‘Madde 4- Otoparkla ilgili genel esaslar aşağıda açıklanmıştır.

 a) Binayı kullananların otopark ihtiyacının bina içinde veya parselinde karşılanması esastır.

 b) Binaların, imar planı ve mevzuat hükümlerine göre belirlenen ön ve yan bahçe mesafeleri, otopark olarak kullanılamaz.

 c) Binanın ihtiyacı olan miktardaki otopark alanları, Kat Mülkiyeti Kanununda belirtilen ortak alanlardan olup, bu hali ile yönetilir.

 d) Binek otoları için birim park alanı en az 20 m2 dir. Bu alan kamyon ve otobüsler için manevra alanı hariç olmak üzere enaz 50 m2 üzerinden hesaplanır.

 e) İmar planları hazırlanırken parselinde otopark tesisi mümkün olmayan yerlerde otopark ihtiyacının karşılanması amacıyla bölge ve genel otopark yerleri belirlenir.’ … diyen âmir hüküm bulunmaktadır. …

Bu durumda o gün de, bu günde yapılan inşaatlara verilen ve verilmekte olan ruhsat ve projelerde, imzaları bulunan, fenni mes’ulden, başkana, denetim firmasına kadar herkes sorumlu ve suçlu değil midir?

İnşaatlardan/işyerlerinden/apartmanlardan yer alanlar, kiralayanalar araçlarını ne yazık ki 7-8 metrelik yollara park etmektedirler. Yol ulaşım için değil, zorunluluktan, sorumluların sorumsuzluklarından kaynaklanan, binalarda park alanı olmamasından dolayı araç park alanları olarak kullanılmaktadır.

Bu günden itibaren gerekli inceleme ve denetimler yapılmaz ve önlemler alınıp, imkân var iken otopark için düzenlemeler yapılmaz ise aynı sorumluluklar sizin bakanlığınızın da üstünde kalacaktır.

 

Anlayana:

Sükûtun da bir sesi vardır; onu duyacak yürek lâzım!”

                                                                               Şems

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ABD’nin Bitmeyen Oyunu

Çin'de Virüs bitti mi?

Melhâme-î Kübrâ, Yeni Dünya Düzeni Savaşı